De aandrijving wordt verzorgd door een 700V permanent magneet motor. Deze is vloeistof gekoeld en drijft rechtstreeks (dus zónder tussenkast) de achterbrug aan. hierdoor zijn er geen verliezen in een extra vertragingskast.
Vario aandrijving
De bestaande Fendt Vario aandrijving blijft in takt. hierdoor wordt de traploze aandrijving in combinatie met de toerentallen voor aftakas en hydrauliek gehandhaafd.
E-motor vermogen
Er is in de trekker altijd 100kW/140pk beschikbaar. Er wordt hierbij de vermogenskromme van de dieselmotor gevolgd. hierdoor wordt de aandrijflijn niet overbelast.
Doordat er gebruikt wordt gemaakt van dynamic performance is dit vermogen altijd beschikbaar, ook als de koeling, verwarming of verlichting aan is en dus vermogen gebruikt. Dit heeft geen invloed op trekkracht of aftakasvermogen.
Efficienty
Er wordt in het optimale toerenbereik van de E-motor gewerkt. Hierbij is de efficienty altijd groter dan 96% wat inhoudt dat er maar maximaal 4% hoeft te worden weggekoeld.